o zmanjševanju števila smrtnih žrtev med otroki na evropskih cestah v obdobju 2011-2021. Poročilo uvršča Slovenijo med najvarnejše na področju prometne varnosti otrok do 14. leta in izpostavlja, da je v Sloveniji leta 2011 umrlo šest otrok, leta 2021 trije, v letu 2018 pa niti eden. Poleg Slovenije samo še na Norveškem, Švedskem, Slovaškem in v Estoniji število umrlih otrok v prometu vsako posamezno leto v zadnjih desetih letih (2011-2021) ni nikdar preseglo deset žrtev. Poročilo ETSC še navaja: »Države z dobrimi trendi na področju prometne varnosti otrok imajo tudi sicer dobro prometno varnost, s celostnimi in vključujočimi pristopi za vse deležnike.« Povprečen upad števila smrtnih žrtev med otroki (0–14 let) v prometu je v obdobju 2011–2021 v Sloveniji krepko pod povprečjem EU, kar nas uvršča v sam vrh najboljših držav, v družbo Avstrije, Belgije in Litve. V Sloveniji znaša upad dobrih 10 odstotkov, v povprečju EU 27 pa je upad 5-odstoten
Izguba otroka v prometni nesreči je tragedija, ki je ne bi smela doživeti nobena družina
V zadnjih desetih letih je v prometnih nesrečah v Evropski uniji umrlo več kot 6.000 otrok, starih do 14 let. Polovica umrlih otrok je bila potnikov v vozilu, tretjina je bila pešcev, 11 % je bilo kolesarjev. Med približno 40 priporočili nacionalnim vladam in Evropski uniji ETSC poziva k ukrepom za varne kolesarske poti in pešpoti do šol. ETSC v poročilu izpostavlja, da bi morale biti omejitve hitrosti na cestah v okolici vrtcev in šol 30 km/h.
Čeprav so podatki o pravilni uporabi otroških sedežev v avtomobilih omejeni, so študije pokazale, da je njihova nepravilna uporaba v EU še vedno velik problem. Od 1. septembra 2024 bodo lahko na trgu EU v prodaji samo otroški sedeži, ki ustrezajo novemu standardu UN ‘R129’. Ti sedeži so po zasnovi varnejši in jih je mogoče opremiti le s sistemom ISOFIX, kar zmanjša tveganje za nepravilno namestitev. Zagotavljanje pritrdišč ISOFIX je obvezno na novih avtomobilih v EU od leta 2014. ETSC meni, da bi morali biti sedeži, ki so med vožnjo obrnjeni nazaj, obvezni, dokler je to izvedljivo oziroma po možnosti dokler otrok ni star štiri leta, saj so varnejši od tistih, ki so obrnjeni naprej. Za otroške sedeže bi morala veljati tudi nižja stopnja DDV, še dodaja ETSC.
Agencija za varnost prometa na področju varnosti otrok že 18. leto izvaja projekt Pasavček, ki vsako leto podira rekorde v številu sodelujočih. Rezultati dolgoletnega projekta se kažejo tako v znanju in informiranosti otrok in staršev, prav tako pa smo v času izvajanja projekta izredno povečali povprečno pripetost otrok med vožnjo, s 54 % v letu 2005 na več kot 94 % pri zadnjem opazovanju. Še vedno pa je pripetost prenizka na kratkih razdaljah, znotraj naselij in pri nižjih hitrostih. Za otroke vseh starosti, od predšolske dobe, osnovne šole in gimnazije, Agencija izvaja izobraževanja, delavnice in praktična usposabljanja, z namenom, da bi bili kar najbolj pripravljeni za varno samostojno sodelovanje v prometu.
Agencija ob tem dodaja: »Otrokom je potrebno omogočiti varno aktivno mobilnost ter jih spodbujati k hoji in kolesarjenju, za kar je potrebna varna in dobro razvita infrastruktura ter skrbnost, odgovornost in zgled vseh udeležencev v prometu.«
ETSC še opozarja, da 16 evropskih držav otrokom dovoljuje vožnjo z mopedom pri 14. ali 15. letu, kljub v EU priporočeni najnižji starosti 16 let. ETSC meni, da najnižje priporočene starosti za vožnjo v EU ne bi smeli znižati za nobeno kategorijo vozil. (Vir: AVP).