Ta ni več to, kar je bila, menimo uporabniki, ki imamo občutek, da postaja pošta vse bolj paketna trgovina. »Vaša trditev drži. Pošta iz tradicionalnega poštnega operaterja (po naši oceni kar uspešno) postopno prehaja v sodobno logistično podjetje. Beležimo padanje števila klasičnih poštnih storitev in izpad je treba nadomestiti. Poleg tega se je treba odzvati na trende internetne trgovine glede paketnih storitev. Zaradi vsega tega je splošen vtis, da smo paketna trgovina. Smo pa še vedno tudi klasični poštni operater s poudarkom na opravljanju paketnih in logističnih storitev, v prihodnje še informacijskih storitev, na katerih bo temeljilo naše poslovanje,« pravi Cvetko Sršen, direktor celjske poštne poslovalnice, kamor sodijo tudi enote pošte v Šaleški dolini. Postavili smo mu še nekaj drugih vprašanj.
Govorite o precejšnjem padanju opravljenih klasičnih poštnih storitev. Za koliko je bilo teh manj v primerjavi s predhodnim letom v Šaleški dolini?
»Ne samo za Šaleški dolini, trend padanja je enak za vse poslovalnice pošte v Sloveniji. Beležimo približno 4 odstotni izpad univerzalnih, indeks pod 100 je tudi na ostalih poštnih storitvah.«
Med postopki reorganizacije se odločate tudi za zapiranje poslovalnic in spreminjanje njihovega delovnega časa. Eno poslovalnico ste v Velenju že zaprli, na glavni pošti spreminjate delovni čas. Pri optimiziranju storitev zmanjšujete število dostavnih dni. So v Šaleški dolini predvidene še kakšne spremembe?
»Pred vsako spremembo temeljito pogledamo vse kazalnike. Odločitev mora biti ekonomsko opravičena in v vseh omenjenih primerih je. Pošta Slovenije je gospodarska družba, ne javno podjetje. Svoje prihodke ustvarja na trgu. Glede Šaleške doline pa: z novim letom smo pošto 3321 na Gorici zaprli, pošta 3323 spreminja delovni čas. Ukinjamo sobotni delovni čas, bo pa za stranke pošta med tednom dvakrat odprta do 18. ure, kar je – menimo – bistveno bolj prijazno. Sobotni obisk pošte je pokazal, da odprtje ni bilo upravičeno. Želimo pa si na tem področju krepiti vse podporne funkcije za izvajanje logističnih in paketnih storitev, kar pomeni, da razmišljamo o povečanju prostorskih zmogljivosti glavne pošte za logistični del dejavnosti. Iščemo ustrezne lokacije, zbiramo ponudbe.«
V teh dneh znova dvigujete cene. Ste monopolist, čeprav tega ne priznate. Kako si lahko privoščite dvig cen ob upadanju storitev? Drugi si kaj takšnega ne morejo.
»Nismo monopolisti, smo zgolj izvajalec koncesije pri univerzalnih storitvah, pri ostalih deluje trg. Da nismo monopolisti, dokazuje še podatek, da smo pred 15 leti obvladovali trg paketov 100 odstotno, danes beležimo od 39 do 41 odstotkov. Drži pa, da smo največji, da je naša prednost ustvarjena mreža po celi Sloveniji. Tudi mi moramo pri poslovanju s partnerji popravljati cene, dajati popuste. Pošta Slovenije je glede cene osnovne A znamke povsem na repu evropske lestvice. Ne pokrivamo je.«
Več v Našem času št. 20, ki je izšel v četrtek, 23. maja.