Plačevati jo bodo morali tisti lastniki vozil, ki v enem letu po odjavi vozila iz prometa, tega ne bodo ponovno registrirali, ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem. Namen ukrepa je, da bodo lastniki sami poskrbeli za odjavljena vozila in da ta ne bodo končala na divjih odlagališčih v naravi, na parkiriščih ali drugih neprimernih mestih, kjer onesnažujejo in kazijo okolje.
V letu 2017 je bilo na območju upravne enote Velenje (bodisi prav na Upravni enoti oziroma kateri od treh tehničnih organizacij – Avto Velenje, AM Miklavc in Avto Celje katerega lastnik je zdaj Avto Krka) odjavljenih 7.795 motornih vozil. Od tega jih je bilo razgrajenih le 89.
Razlika med odjavljenimi in razgrajenimi vozili je velikanska. Za vozila, ki so jih odjavili do letošnjega 1. aprila, je bilo povsem dovolj, da je lastnik navedel lokacijo, kje se avto nahaja. Tega, ali je res tam, ni nihče preverjal. Veliko jih je ob odjavi navajalo, da je vozilo zaradi okvare ostalo v drugi državi. Nadzor nad tem je bil predpisan, ni pa deloval od samega začetka, saj tega menda nihče ni preverjal na terenu.
Nov zakon je uvedel dajatev na odjavljena vozila. Tisti, ki bodo opravili odjavo vozila in to v enem letu po odjavi ne bo ponovno registrirano ali uradno razgrajeno, bodo s strani Direkcije RS za infrastrukturo v petnajstih dneh dobili plačilni nalog. Višina dajatve za odjavljeno vozilo je določena v višini 25 % od višine letne dajatve za uporabo cest, pri čemer je najmanj 25 evrov za osebna in tovorna vozila (kategoriji M1 in N1), za trikolesna vozila ((L2e) pa najmanj 20 evrov. Dajatev se bo plačevala deset let, dokler stranka ne bo dokazala, da je vozilo odtujila nekomu tretjemu s kupoprodajno pogodbo in prepisom oziroma dokler ne bo dokazala, da je vozilo uradno razgrajeno.