To je sicer v skladu z julijskim 0,3-odstotnim nekoliko skromnejšim mesečnim povišanjem osnovnih življenjskih potrebščin v ZDA, kar nam daje vedeti, da se povišanje cen v ZDA, povezano s ponovnim odpiranjem, umirja. Potem ko je junijski odčitek medletne inflacije znašal 4,5 odstotka, se je ta julija znižal na 4,3 odstotka. To sicer potrjuje pričakovanja ameriške centralne banke (FED), da je dobršen del višje inflacije prehoden.
Raven maloprodaje v ZDA je v preteklem mesecu bila sicer najbolj prizadeta s strani skorajda 4-odstotnega medmesečnega upada prodaje avtomobilov. Povpraševanje potrošnikov se je tudi nekoliko zmanjšalo kar se tiče oblek, hrane in športne opreme, medtem ko se je potrošnja v gostinskih obratih povišala za skorajda dva odstotka. Skratka po skorajda 12-odstotnem letnem povišanju maloprodaje v ZDA v drugem letošnjem kvartalu se je ta na začetku tretjega kvartala začela umirjati. Medtem ko se je julija v ZDA raven maloprodaje umirila, se je za 1,4 odstotka povišala industrijska proizvodnja, ki je zadaj že na predpandemičnih ravneh.
Na evropskih tleh pa julijski podatki o inflaciji za območje evra kažejo, da svetovne težave pri dobavnih verigah niso dramatično dvignile cen blaga. Inflacija se je v območju evra, iz junijskega 1,9 odstotka, julija povišala na 2,1 odstotka.
Za nami je tudi že skorajda celotna sezona objav poslovnih izidov podjetij, zajetih v ameriškem S&P 500 indeksu, kjer je bila v agregatu dosežena 26-odstotna rast prodaje in 94-odstotna rast dobička. V prihodnjem tednu bodo poslovne izide objavila še podjetja, kot so Salesforce, Intuit, Xiaomi, Dell, Autodesk in Workday. Med bolj pričakovane makroekonomske kazalce prihodnjega tedna pa spadajo predvsem nemški in evropski pridelovalni PMI indeksi ter odčitek ameriškega letnega bruto domačega proizvoda za letošnji drugi kvartal.
mag. Lojze Kozole
ILIRIKA borzno posredniška hiša d.d., Ljubljana