Zaposlen je bil v Premogovniku Velenje, kjer je zadnja leta pred upokojitvijo vodil Muzej premogovništva Slovenije, ob tem pa vsa leta aktivno deloval na kulturnem področju in razvijal svoje umetniške talente s slikanjem in pisanjem pesmi. Po diplomi in magisteriju na Arthouse College of Visual Arts v Ljubljani se je še bolj intenzivno posvetil umetniškemu ustvarjanju. Vizualna izpoved njegovih del razkriva kompleksnost človeškega dojemanja sveta, pri čemer se osredotoča na tematiko omejenosti in preseganja lastnih perspektiv.
Krog predstavlja zanko našega dojemanja sveta
Špegel raziskuje in ustvarja na temo industrijskih motivov, ki še vedno zaznamujejo njegovo ustvarjalnost. Med rezidenco v Parizu v letih 2021 in 2022 je doživel prelomnico, ki je vplivala na prehod v nov umetniški cikel. Nastal je cikel del, ki temelji na konceptu kroga – simbolu, ki predstavlja zanko našega dojemanja sveta, obenem pa tudi možnost za duhovni razvoj in širitev zavedanja.
»Ljudje se včasih znajdemo ujeti v zaprte kroge, omejeni z lastnimi perspektivami, kar nas spodbuja k razmišljanju o tem, kako preseči te omejitve in se povezati z drugimi pogledi, da bi razširili naše razumevanje sveta. Tako je nastal cikel krog, ki temelji na ideji, da naše gledišče izhaja iz kroga. To pomeni, da smo kot opazovalci v krogu, ki omogoča dozorevanje in širjenje našega zavedanja. S tem se odpirajo nova vidna polja, ki nas spodbujajo k duhovnemu razvoju.«
Za umetnika je bil krog vedno skrivnosten simbol ter vir veselja in navdiha. Osredotoča se na teorijo krogov, kot je na primer koncept nezaključenih krogov, ki nas nenehno preganjajo, ter na kroge, iz katerih ne moremo kar tako izstopiti, ker smo vanje ujeti.
»Kljub temu bi že morali razmišljati o novih krogih, o novih povezavah v našem okolju, ki jih zahteva na primer prestrukturiranje. Ta proces včasih predstavlja izziv, saj se težko osvobodimo starega kroga.«
Razstavo V ogledalu dopolnjuje večdimenzionalna instalacija
Na razstavi v Galeriji Velenje so prvič predstavljeni tudi triptihi, katerih stranske slike so nameščene na pante, kar ustvarja občutek odpiranja in zapiranja slik. Razstavo V ogledalu dopolnjuje večdimenzionalna instalacija v središču galerijskega prostora, ki obiskovalce vabi v svet refleksij in odsevov. Obiskovalci berejo besedilo, natisnjeno na ogledalu v zrcalni obliki, ob tem pa se zavedajo svojega odseva.